در حقيقت نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري (CRM) نرم افزاري مي باشد که رابطه طولاني مدت يک کمپاني را با مشتريان فعلي و Lead يا سرنخ فروش اداره مي کند. نرم افزار CRM با استفاده از مديريت ارتباط با مشتري، پيگيري سرنخ هاي فروش و کوتاه سازي فرايندها، ارتباط با مشتري را بهبود مي بخشد.
نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري ابزاري است که مي توانيد براي آرشيو نمودن و مديريت اطلاعات در باره مشتريان خود استفاده کنيد.مي توانيد داده هاي تماس، تاريخ خريد، مسائل مربوط به خدمات، درخواست ها، فرصت هاي فروش و همچنين کمپين هاي بازاريابي را با CRM هدايت نماييد.
تفاوتي ندارد که کسب و کار شما در چه بخشي وجود دارد يا در چه اندازه اي است. اگر مشتري، نماينده، کارمند و تامين کننده داريد، داشتن CRM راهي براي رسيدن به چشم اندازهاي شماست. از مزاياي نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مي توان به خدمات بهتر مشتري، بينش بهتر ارتباطات و رسيدن به چشم اندازها، مديريت بهتر Lead هاي فروش و بالاخره افزايش سود اشاره کرد.
انتخاب مناسب ترين نرم افزارمديريت ارتباط با مشتري براي آن بخش از شرکت هايي که در مجموعه شان جاي خالي آن را احساس مي کنند، کار سختي است.
بهترين نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري براي مشاغل تان چه امکاناتي بايد داشته باشند؟ توصيه مي کنيم که ابتدا نيازهاي بيزنس تان را با امکانات نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري تطبيق داده و با خود فکر کنيد که اين ابزارها به شما و افزايش رضايت مشتري چه کمکي مي کنند.
برگرفته از:
Wikipedia: Customer relationship management
ويرگول: نرم افزار CRM چيست و چه کمکي به کسب و کار شما مي کند؟
درباره این سایت