به طور کلي ، فناوري مديريت ارتباط با مشتري مجموعه اي از قابليت هاي زير را ارائه مي دهد:
نرم افزار CRM داده هاي مشتري را جمع آوري و سازماندهي مي کند. اين شامل اطلاعات تماس و تعامل از طريق ايميل ، تلفن ، چت وب و رسانه هاي اجتماعي است.
نرم افزار CRM به ساده سازي و اتوماسيون برخي وظايف مربوط به فروش کمک مي کند. اين وظايف ممکن است شامل موارد زير باشد:
ايجاد يادداشت
پردازش سفارش
اطلاعات مخاطب را به روز مي کنيد
ارسال ايميل
پيش بيني فروش
به عنوان منبع اصلي ويژگي هاي اتوماسيون نيروي فروش ، سيستم هاي CRM تثبيت شده ترين نوع فناوري شتاب دهنده فروش هستند.
بسياري از محصولات نرم افزاري CRM شامل برخي از ويژگي هاي اتوماسيون بازاريابي هستند. و ساير آن ها با محصولات اتوماسيون بازاريابي اختصاصي ادغام مي شوند. برخي از ويژگي هاي مورد نظر عبارتند از:
بازاريابي ايميلي
محصولات نرم افزاري CRM اغلب ويژگي هاي مربوط به پشتيباني مشتري را ارائه مي دهند. بسياري نيز با نرم افزار پشتيباني مشتري مستقل (يعني help desks و نرم افزار مرکز تماس) ادغام مي شوند. ويژگي هاي پشتيباني مشتري ممکن است شامل موارد زير باشد:
پايگاه دانش
برخي از محصولات نرم افزاري CRM همچنين قابليت مديريت پروژه و مديريت رسانه هاي اجتماعي را ارائه مي دهند.
ملاحظات اضافي هنگام ارزيابي نرم افزار CRM شامل موارد زير است:
سيستم هاي CRM داراي مزاياي زيادي براي مشاغل کوچک و بنگاه هاي اقتصادي هستند. هنگامي که به درستي اجرا شود ، CRM مي تواند:
براي اطلاعات مشتري يک انبار واحد ايجاد کنيد
CRM ها معمولاً متمرکز بر فروش هستند. اما مزايايي براي بازاريابي نيز وجود دارد. بازارياب ها معمولاً سرنخ هاي خود را در يک سيستم CRM ذخيره مي کنند ، و اغلب در مديريت بانک اطلاعاتي کمک مي کنند. ادغام با اتوماسيون بازاريابي ، CMS و سيستم عامل هاي تجارت الکترونيکي مي تواند باعث بهبود فعاليت هاي بازاريابي شود. اطلاعات در CRM به بازاريابان کمک مي کند تا پيام هاي ارسالي شده خود را از طريق اين سيستم ها را به افراد مناسب هدايت کنند. اين ارتباطات مي توانند در CRM رديابي شوند. آنها همچنين ممکن است از CRM براي گزارش در مورد اهداف بازاريابي ، مانند تعامل سرنخ و موارد منتهي به فروش استفاده کنند. داشتن يک بانک اطلاعاتي مشترک مي تواند به همگرايي تلاش هاي فروش و بازاريابي نيز کمک کند.
برخي از فروشندگان اتوماسيون بازاريابي سيستم CRM خود را توسعه داده اند (به عنوان مثال HubSpot). برخي از فروشندگان CRM قابليت اتوماسيون بازاريابي را توسعه داده اند (به عنوان مثال Salesforce و GreenRope).
اطلاعات قيمت گذاري
نرم افزار CRM معمولاً در يک مدل اشتراک ماهانه براي هر کاربر قيمت و يا هزينه با پرداخت تنها يکبار قيمت گذاري مي شوند. قيمت ها بستگي به ميزان ويژگي هاي مورد نظر شما دارد. ابزارهاي سطح سازماني به ازاي هر کاربر در هر ماه صدها هزا تومان افزايش مي يابد. اين لايه به طور معمول داراي اتوماسيون ، گزارش دهي ، ادغام و ويژگي هاي پشتيباني مشتري بيشتر است.
برخي از مدل هاي رايگان نيز موجود است. با اين حال ، اين ابزارها به طور معمول از نظر کاربران ، مخاطبين ، و / يا ويژگيهاي محدود ، با اعلان هاي گسترده براي به روزرساني به يک نسخه پولي براي باز کردن قفل ويژگي هاي بيشتر روبرو هستند. HubSpot CRM يک نمونه قابل ذکر از آن هاست. از آنجا که پنير مفت در تله موش يافت مي شود، نسخه رايگان HubSpot CRM ساده "براي هميشه رايگان" است - حتي اگر از ابزار بازاريابي پرداخت شده آنها استفاده نمي کنيد.
درباره این سایت