يک سيستم مديريت ارتباط با مشتري بر اساس ويژگي هاي آنها حداقل شامل يکي از اين ابزارها مي باشد:
راه حل هاي اتوماسيون فروش به کاربران کمک مي کند تا موجودي، پردازش سفارشات و گزارش فروش را مديريت کنند. راه حل هاي اتوماسيون بازاريابي به کاربران کمک مي کند تا کمپين هاي بازاريابي را ايجاد و مديريت کنند. نرم افزار خدمات مشتري به رديابي و مديريت سؤالات مشتري کمک مي کند. کاربران بايد نيازهاي خود را از سيستم مديريت ارتباط با مشتري ليست و متناسب با نيازهاي خاص خود هر يک از نرم افزارهاي CRM را ارزيابي کنند.
بازار از راه حل هايي که مدل هاي مختلف قيمت گذاري را بسته به وسعت کارکرد و گزينه هاي استقرار پر شده است. اما اين گزينه ها نيز بسته به معيارهاي مختلفي از جمله نحوه استقرار (نرم افزارهاي مبتني بر ابر در مقابل نرم افزارهاي نصبي) ، زمان آموزش و هزينه ، زمان اجرا و هزينه پشتيباني فني ، در کل هزينه مالکيت متفاوت است.
داده هاي مشتري در قلب يک سيستم مديريت ارتباط با مشتري است. اما اين نرم افزار همچنين داده هاي ديگري مانند تعامل با مشتري ، تقويم ها و معيارهاي عملکرد کمپين را ذخيره مي کند. اين امر باعث مي شود هنگام خريد يک راه حل CRM ، ذخيره سازي داده هاي کافي ضروري باشد. خريداران بايد نيازهاي داده فعلي خود را ارزيابي کرده و نيازهاي آينده را بتوانند با نرم افزار CRM برآورد کنند.
براي راهنمايي و انتخاب بهترين نرم افزار CRM در ايران مي توانيد راهنمايي که در اين مطلب ذکر شده است را مطالعه نماييد.
راهنماي انتخاب و ليست بهترين نرم افزارهاي CRM ايران
درباره این سایت